HTML

Szentpétervár 2008

Kedves olvasóim! Köszönöm a biztató hozzászólásokat, kommenteket! Írjatok, kérdezzetek bátran! Azoknak, akik még nem használták a GoogleMaps-et: a beillesztett műholdképek nagyíthatók / kicsinyíthetők (a térkép bal felső sarkában látható vezérlő gombokkal (+/-)) és az egérrel mozgatni lehet minden irányba! Több pontot fogok megjelölni rajtuk, amelyekre rá lehet kattintani! Így láthatjátok, hogy hol lakom, hova járok suliba és hol strandolok :) Mindez elérhető a Linkblogból is, ezen szövegdoboz alatt kb. 15 centivel :)

Friss topikok

• Fertótám: Kati, ugye szólíthatom így? 1972-ben voltam hét hétig Szentpéterváron, építőtáborban. Nem sokat do... (2016.05.28. 16:13) Puskin múzeum
  • Petyerburg: Kedves Sándor! Örülök, ha kedves emlékeket idézett a blog. Hajóépítő Egyetem? Nem semmi! Kati (2015.05.22. 12:15) Novgorod
  • Néne: Katikám boldog születésnapot kívánunk Nénéék (2008.07.28. 15:25) Munkanap
  • Csuti: Mostmár borzasztóan haragszok magamra, hogy nem férek el a bőröndödben :))) Csók, Hugi (2008.07.28. 11:34) Sablino
  • Tamás Katalin: Szia Katám! Atitól tudom, hogy hol és mit csinálsz.Ez nagyon jó, akár publikálhadnád is, olyan cso... (2008.07.21. 18:25) Találkozó Olgával

Kamennyij és Jelagin szigetek

2008.07.13. 21:32 Petyerburg

Tíz körül kászálódtam ki az ágyból, és tusolás után gazdasszonyom extra vasárnapi reggelivel várt, valami lecsószerű dolog volt, tojás, paradicsom és felvágott összesütve, barna kenyérrel. Nagyon finom volt (ócseny vkúszna), tényleg.Reggel megpróbálkoztam még a…

1 komment

Címkék: utazás orosz oroszország szentpétervár kamennyij sziget jelagin sziget

Carszkoje Szeló

2008.07.12. 20:53 Petyerburg

Szombaton szerencsére nincs tanítás, ezért próbáltam sokat aludni. Kaptam egy üzenetet, hogy háromnegyed óra múlva legyek a Puskinszkaja metróállomásnál. Tudtam, hogy ma terveznek egy kirándulást Carszkoje Szelóba (a cár faluja). Szép idő volt, ennek megfelelően lazán…

Szólj hozzá!

Címkék: utazás orosz oroszország szentpétervár carszkoje szeló

Péter-Pál erőd II.

2008.07.12. 20:34 Petyerburg

View Larger Map A szivárványon kívül ezeket láttam a parkból, ahol pihengettem. Tengerészeti múzeum:       És a Péter-Pál székesegyház kimagasló tornya a Péter-Pál erődből, a Néva túlpartján.  …

Szólj hozzá! · 3 trackback

Címkék: utazás orosz oroszország szentpétervár péter pál erőd

Péter-Pál erőd

2008.07.11. 21:59 Petyerburg

Az esti séta nagyon jó volt, mert a sok eső után kisütött a nap. A Mojka folyónál készítettem is egy fotót. Látszik rajta az OTP bankfiók, de az ATM-et nem találtam meg, szerintem még csak most alakítják ki a helyet.  …

Csütörtök

2008.07.10. 16:29 Petyerburg

Ma nem sok történt.Nagyon hamar felébredtem, és fel is keltem tusolni. A reggeli szokásos sajtos ill. sonkás fekete (nem barna!) kenyér, uborka, paradicsom.A mai kurzuson új tanárral találkoztam ismét. Beszélgetős óra volt. Kezdtük azzal, hogy elolvastunk egy-egy cikket a mai…

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás orosz oroszország szentpétervár

Ismerkedés a belvárossal (Nyevszkij Proszpekt és környéke)

2008.07.09. 20:25 Petyerburg

Ma gyalog mentem iskolába, kb. egy óra volt. Elég hosszú, ki fogom próbálni a buszt/villamost. De szép az út, és alig vannak még 8.30-kor az utcán emberek. A Péter-Pál erőd mellett haladok el, ez tényleg gyönyörű. Kicsit felhős volt az ég, így a színek nem az…

Első nap az iskolában

2008.07.08. 19:36 Petyerburg

Nem tudtam eddig elképzelni, hogy lehet jó is óracsörgésre ébredni. Mivel tegnap – gondolom a fehér éjszakák miatt, tehát mert éjjel is folyton világos van – magamtól ébredtem és nem tudtam visszaaludni – ma örültem, hogy nem ébredtem fel…

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás orosz szentpétervár auróra

Ismerkedés első délután

2008.07.07. 21:17 Petyerburg

Ahogy írtam, a legtöbb hallgató (legalábbi azok, akik ma érkeztek), kínai, tajvani ill. japán.Valahogy az európai kultúra hívei mégis összetartanak. Mivel a regisztráció nagyon lassan, sok sorbanállással és várakozással járt, jó alkalom volt megismerkedni pár emberrel. Két…

Szólj hozzá!

Címkék: utazás orosz oroszország nyelv szentpétervár szentpétervári állami egyetem

Érkezés Szentpétervárra

2008.07.07. 20:47 Petyerburg

Fel ora kesessel indult a repulo, egy TU-154, ami otthon mar tortenelem. Mellettem egy magyar fiu ult, Zoli, aki szinten egy honapos orosz tanfolyamra jott Szentpetervarra.A Pulkovo-2 egy mini repuloter, harom lepessel korbejarhato. Nem volt tomeg. Helyi ido szerint ejfel volt es szimte teljesen…

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás utazás orosz szentpétervár