HTML

Szentpétervár 2008

Kedves olvasóim! Köszönöm a biztató hozzászólásokat, kommenteket! Írjatok, kérdezzetek bátran! Azoknak, akik még nem használták a GoogleMaps-et: a beillesztett műholdképek nagyíthatók / kicsinyíthetők (a térkép bal felső sarkában látható vezérlő gombokkal (+/-)) és az egérrel mozgatni lehet minden irányba! Több pontot fogok megjelölni rajtuk, amelyekre rá lehet kattintani! Így láthatjátok, hogy hol lakom, hova járok suliba és hol strandolok :) Mindez elérhető a Linkblogból is, ezen szövegdoboz alatt kb. 15 centivel :)

Friss topikok

  • Fertótám: Kati, ugye szólíthatom így? 1972-ben voltam hét hétig Szentpéterváron, építőtáborban. Nem sokat do... (2016.05.28. 16:13) Puskin múzeum
  • Petyerburg: Kedves Sándor! Örülök, ha kedves emlékeket idézett a blog. Hajóépítő Egyetem? Nem semmi! Kati (2015.05.22. 12:15) Novgorod
  • Néne: Katikám boldog születésnapot kívánunk Nénéék (2008.07.28. 15:25) Munkanap
  • Csuti: Mostmár borzasztóan haragszok magamra, hogy nem férek el a bőröndödben :))) Csók, Hugi (2008.07.28. 11:34) Sablino
  • Tamás Katalin: Szia Katám! Atitól tudom, hogy hol és mit csinálsz.Ez nagyon jó, akár publikálhadnád is, olyan cso... (2008.07.21. 18:25) Találkozó Olgával

Csütörtök

2008.07.10. 16:29 Petyerburg

Ma nem sok történt.

Nagyon hamar felébredtem, és fel is keltem tusolni. A reggeli szokásos sajtos ill. sonkás fekete (nem barna!) kenyér, uborka, paradicsom.

A mai kurzuson új tanárral találkoztam ismét. Beszélgetős óra volt. Kezdtük azzal, hogy elolvastunk egy-egy cikket a mai Metróból. Az enyém valami olyasmiről szólt, hogy Szentpéterváron a kisvállalkozásokat azzal támogatják, hogy piaci áron (ebben mi a támogatás?) megvehetik az üzlethelyiségeket, és nem kell oltári magas bérleti díjat fizetniük. Nem sokat értettem belőle.

Aztán beszélgettünk, sajnos a szomszédom, akivel párban voltam, Angelika (osztrák) nem tud nagyon jól oroszul, ez nem volt olyan jó. Viszont a csoportban lévő kínaiak elég jól beszélnek. Kaptunk egy csomó nehéz házi feladatot, nem tudom, mikor és hogy fogom megcsinálni. Ide akadémiai szótár kell kérem!

Óra után végre megkaptam a diákigazolványomat, ismét adtam egy kis előleget. Aztán uzsonnáztam/ebédeltem az egyik svájci lánnyal (Orianne), akivel még oroszoztunk is. A legédesebb az volt, ahogy a büfés néni kijavított minket nagyon-nagyon türelmesen, ha helytelenül kértünk valamit. Az árakat tagoltan és érthetően elmondta, és elismételtette velünk. Igazán vicces volt. Tanárnak kellett volna mennie. Nagyon szépen, érthetően beszélt egyébként is. Láthatólag szokva van ahhoz, hogy a "russzkij inosztrannij jizik" (az orosz idegen nyelv) a vendégeinek.

Aztán hazajöttem, mert ő a művészeti akadémiára ment (valami művész szakos egyetemista, meg akarja nézni, milyen kurzusok vannak ott), a többiek már szétszéledtek v. nem értek rá, ráadásul igen hideg szél fújt és esett.

Itthon kicsit dolgoztam, e-mail-ekre válaszoltam, neteztem, illetve segítettem a háziasszonyomnak, ilyesmiben pl. hogy SIM kártyát betenni a telefonba, aztán megtanítottam a billentyűzár használatára (van egy új mobilja a fiától) stb. Valamint megpróbáltam felinstallálni a gépére egy francia nyelvoktató programot, de az nem sikerült.

Este még teszek egy sétát, mára ennyi.

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás orosz oroszország szentpétervár

A bejegyzés trackback címe:

https://petyerburg.blog.hu/api/trackback/id/tr60562454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása