HTML

Szentpétervár 2008

Kedves olvasóim! Köszönöm a biztató hozzászólásokat, kommenteket! Írjatok, kérdezzetek bátran! Azoknak, akik még nem használták a GoogleMaps-et: a beillesztett műholdképek nagyíthatók / kicsinyíthetők (a térkép bal felső sarkában látható vezérlő gombokkal (+/-)) és az egérrel mozgatni lehet minden irányba! Több pontot fogok megjelölni rajtuk, amelyekre rá lehet kattintani! Így láthatjátok, hogy hol lakom, hova járok suliba és hol strandolok :) Mindez elérhető a Linkblogból is, ezen szövegdoboz alatt kb. 15 centivel :)

Friss topikok

  • Fertótám: Kati, ugye szólíthatom így? 1972-ben voltam hét hétig Szentpéterváron, építőtáborban. Nem sokat do... (2016.05.28. 16:13) Puskin múzeum
  • Petyerburg: Kedves Sándor! Örülök, ha kedves emlékeket idézett a blog. Hajóépítő Egyetem? Nem semmi! Kati (2015.05.22. 12:15) Novgorod
  • Néne: Katikám boldog születésnapot kívánunk Nénéék (2008.07.28. 15:25) Munkanap
  • Csuti: Mostmár borzasztóan haragszok magamra, hogy nem férek el a bőröndödben :))) Csók, Hugi (2008.07.28. 11:34) Sablino
  • Tamás Katalin: Szia Katám! Atitól tudom, hogy hol és mit csinálsz.Ez nagyon jó, akár publikálhadnád is, olyan cso... (2008.07.21. 18:25) Találkozó Olgával

Péter-Pál erőd

2008.07.11. 21:59 Petyerburg

Az esti séta nagyon jó volt, mert a sok eső után kisütött a nap. A Mojka folyónál készítettem is egy fotót. Látszik rajta az OTP bankfiók, de az ATM-et nem találtam meg, szerintem még csak most alakítják ki a helyet.

 

Aztán a Nyevszkij Proszpekt egy mellékutcájában, ahol számos színház és bár található, leültünk egy kicsit beszélgetni.

A pénteki napon elég fáradt voltam már, pedig nem feküdtem nagyon későn.

Az óra jó volt, bár nem minden házim volt készen. Azután Orianne, Adam (USA) és Anja (Bosznia) elmentünk ebédelni, ahol összefutottunk Benivel. A kiszolgálás az egyetemi kantinban minősíthetetlen, nem akarják felvenni a rendelést, nem hozzák ki a kaját, és sokat kell várni. Ráadásul minden, amit rendelni akartunk, elfogyott. Végül egy halat (busa?) ettem sült krumplival és sajtszósszal, nagyon finom volt.

Utána egyedül mentem sétálgatni. A Vasziljevszkij sziget sarkán megpihentem a parkban. Nagyon sok ember volt, turisták és helyiek is, és több esküvői fotózás is.

Iszonyú meleg volt az itteni standardhoz képest, ki is feküdtem a fűbe egy kicsit lazítani, és küldtem pár sms-t haza. Ezen a környéken vannak a Rostrum oszlopok (világítótornyok, erről már írtam), a tengerészeti akadémia, és a zoológiai múzeum is, ez csütörtökön ingyenes, majd akkor megnézem. A Néva itt óriási, kialakítottak benne egy szökőkutat, amiben a szikrázó napsütés szivárványt hozott létre:

 

 


View Larger Map

Innen elmentem a Péter-Pál erődbe, ami nagyon közel van. Kívülről már sokszor láttam, de most bementem. Ez a legszeretnivalóbb hely Péterváron, amit eddig láttam! Nagyon hangulatos. Kívülről strand van, ahol - legalábbis a gyerekek - fürdenek is a Névában, pedig nem túl tiszta. A felnőttek inkább csak napoznak a homokban.

Holnap még ezt a bejegyzést folytatom, most már itt nagyon késő, éjfél van.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petyerburg.blog.hu/api/trackback/id/tr10564357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása