HTML

Szentpétervár 2008

Kedves olvasóim! Köszönöm a biztató hozzászólásokat, kommenteket! Írjatok, kérdezzetek bátran! Azoknak, akik még nem használták a GoogleMaps-et: a beillesztett műholdképek nagyíthatók / kicsinyíthetők (a térkép bal felső sarkában látható vezérlő gombokkal (+/-)) és az egérrel mozgatni lehet minden irányba! Több pontot fogok megjelölni rajtuk, amelyekre rá lehet kattintani! Így láthatjátok, hogy hol lakom, hova járok suliba és hol strandolok :) Mindez elérhető a Linkblogból is, ezen szövegdoboz alatt kb. 15 centivel :)

Friss topikok

• Fertótám: Kati, ugye szólíthatom így? 1972-ben voltam hét hétig Szentpéterváron, építőtáborban. Nem sokat do... (2016.05.28. 16:13) Puskin múzeum
  • Petyerburg: Kedves Sándor! Örülök, ha kedves emlékeket idézett a blog. Hajóépítő Egyetem? Nem semmi! Kati (2015.05.22. 12:15) Novgorod
  • Néne: Katikám boldog születésnapot kívánunk Nénéék (2008.07.28. 15:25) Munkanap
  • Csuti: Mostmár borzasztóan haragszok magamra, hogy nem férek el a bőröndödben :))) Csók, Hugi (2008.07.28. 11:34) Sablino
  • Tamás Katalin: Szia Katám! Atitól tudom, hogy hol és mit csinálsz.Ez nagyon jó, akár publikálhadnád is, olyan cso... (2008.07.21. 18:25) Találkozó Olgával

Vega kaja, angol pub

2008.07.26. 20:16 Petyerburg

Végre hétvége! A pénteki órák után öten elmentünk egy közeli vegetáriánus étterembe. Bár csak egy vegetáriánus van köztünk, valaki kitalálta, hogy ez a hely mennyire jó. Tényleg jó, közel van az étteremhez, gyors a kiszolgálás, és 169 rubelért maxi menüt kaptam, amiben volt egy nagy adag káposztasaláta (persze kaporral...), leves, egy édes ital (kompótnak hívták, én inkább kompótlének nevezném), és valami "Muszaka" névvel fémjelzett dolog, amiben azonban nem volt hús, mint az igazi muszakában, hanem gyakorlatilag rakott zöldség volt krumpli alappal, bőven sajttal a tetején. Nekem nagyon ízlett!

Innen aztán szétszéledtünk, mi Benivel elmentünk a Mihály kertbe, ami a Péter-Pál erődtől északra helyezkedik el, és nem az a tökéletesen megalkotott park, hanem élet van benne, olyan kicsit, mint a vidámpark: gyerekjátékokat és léggömböt árulnak, meg ilyesmi.

Van benne egy épület, amit Planetáriumnak hívnak, bementünk. Volt egy vetítőterem bent (nem vártuk meg a következő vetítést), egy céllövölde, egy fotókiállítás szerű dolog és egy szuvenírárus. A fotókiállítás nagyon érdekes volt, az egyik falon írógéptől kezdve a villanykörte ábrázolásáig minden volt, a szemközti falon leginkább természetfotók. Az egész hely pedig elég elhagyatott, bementünk és senki nem kérdezte, mit keresünk.

Továbbmentünk, egy szép étterem mellett elhaladva az állatkerthez jutottunk. Kívülről bekukucskáltunk, láttunk néhány Kínában honos macskafajtát és nagyon kicsi, édes majmokat. Sok jót nem hallottunk az itteni állatkertről, nem túl nagy és gazdag, de hát valószínűleg télen elég nehéz ezen az éghajlaton különleges állatokat tartani.

Ezután (a Péter-Pál erődön keresztül) hazamentünk, mert este búcsúestét tartottunk néhány osztálytársunknak, akik szombaton hazamennek. Ők az Oxfordra járnak, ezért egy angol pub-ba mentünk, ami nagyon hangulatos volt, bár személy szerint egy orosz hangulatúnak jobban örültem volna, de hát nem akartam kötözködni. A hely neve Dickens, nagyon nagy, van sok asztal kint és bent is. A pub benti részében már jó volt a hangulat, néhányan táncoltak is, mikor eljöttünk.

Beszélgettünk kb. másfél órát, de mindenki időben haza akart menni, meg hát a közlekedés is nehézkes éjfél után, mivel a hidakat felnyitják, tehát ha másik szigeten laksz, nem tudsz hazasétálni, sem taxit hívni, ennek megfelelően a marsrutka sem jár már és a metrót is leállítják kb. fél egykor, pedig annak nem okozna gondot, hogy felnyitják a hidakat, hogy a hajók áthaladhassanak. Elég logikátlan megoldás.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás oroszország állatkert szentpétervár péter pál erőd

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.