HTML

Szentpétervár 2008

Kedves olvasóim! Köszönöm a biztató hozzászólásokat, kommenteket! Írjatok, kérdezzetek bátran! Azoknak, akik még nem használták a GoogleMaps-et: a beillesztett műholdképek nagyíthatók / kicsinyíthetők (a térkép bal felső sarkában látható vezérlő gombokkal (+/-)) és az egérrel mozgatni lehet minden irányba! Több pontot fogok megjelölni rajtuk, amelyekre rá lehet kattintani! Így láthatjátok, hogy hol lakom, hova járok suliba és hol strandolok :) Mindez elérhető a Linkblogból is, ezen szövegdoboz alatt kb. 15 centivel :)

Friss topikok

• Fertótám: Kati, ugye szólíthatom így? 1972-ben voltam hét hétig Szentpéterváron, építőtáborban. Nem sokat do... (2016.05.28. 16:13) Puskin múzeum
  • Petyerburg: Kedves Sándor! Örülök, ha kedves emlékeket idézett a blog. Hajóépítő Egyetem? Nem semmi! Kati (2015.05.22. 12:15) Novgorod
  • Néne: Katikám boldog születésnapot kívánunk Nénéék (2008.07.28. 15:25) Munkanap
  • Csuti: Mostmár borzasztóan haragszok magamra, hogy nem férek el a bőröndödben :))) Csók, Hugi (2008.07.28. 11:34) Sablino
  • Tamás Katalin: Szia Katám! Atitól tudom, hogy hol és mit csinálsz.Ez nagyon jó, akár publikálhadnád is, olyan cso... (2008.07.21. 18:25) Találkozó Olgával

Peterhof

2008.07.16. 20:58 Petyerburg

Hú, ez a mai szuper kirándulás volt!

Rögtön suli után elindultunk a hajókikötőhöz (az Ermitázs előtt, egészen a központban), ahonnan Peterhof-ba indulnak a hajók. Egy fél óra sorbanállás után sikerült jegyet és helyet szereznünk a hajón. Ezek a hajók félóránként indulnak az Ermitázs elől Peterhof-ba, ahogy a Nagy Péter által megálmodott palota található, számos szökőkúttal. Sajnos Nagy Péter cár meghalt, mielőtt a nagy mű elkészült volna a svédek elleni 1709-es poltavai csata diadalának fényesítésére, részben Versaille mintájára, de annak csillogásán is túltéve, de az 1723-as hivatalos megnyitó után 1770 körül Nagy Katalin még jelentősen átalakíttatta a palotát. Néhány cár szerette és itt lakott, mások nem, de ez utóbbi csapatot nem tudom megérteni...

A hajó 60 km/h sebességgel haladt, a távolság kb. 35 km, így fél óra az út. A Néva torkolaton át kimegy a hajó a tengerre, a Finn-öbölbe, és így közelíti meg Peterhof-ot, ami a tenger partján fekszik. A hajójegy orosz diákigazolvánnyal 600 rubel oda-vissza, 350 egy irány. Ezután még meg kell venni a parkbelépőt, ami külföldi diákkal 150 rubel, de orosz diákoknak csak 50 rubel, úgyhogy orosznak tettettük magunkat, ami annyit tesz, hogy nem köszönsz és nem mosolyogsz...

A kikötőből belépve a látvány lenyűgöző! Rögtön a Nagy zuhatag tárul a látogató elé, ami egy csatornával a tengerbe torkollik. A Nagy zuhatag egy iszonyatosan nagy szökőkút, mindenhonnan víz folyik, egészen a palotától - ami egy kisebb emelkedőn van - le a csatornáig. Számos aranyszobor, amelyekből víz árad szét száz sugárban, a melléképületek tetején, a lépcső mellett, mindehol-mindenhol arany és víz! Hihetetlenül gyönyörű, ilyen szép palotát-szökőkutat még nem láttam, tényleg, mindenkinek ajánlom, ha Péterváron jár, ezt nehogy kihagyja!

Szóval a tervezők tökéletes művet hoztak létre, sok év munkájával. Sétáltunk egy kicsit ebben a kertben, tényleg tátva maradt a szánk! Aztán megnéztük a külső kertet is, ott is van jópár szökőkút. Aztán meglátogattuk a helyi hagymakupolás templomot, ez nagyon szép és gondozott volt.

Innen visszasétáltunk a palotához, megnéztük még egy részét a parknak - óriási, szerintem egy egész nap sem lenne elég rá! - és mennünk kellett, hogy elérjük az utolsó hajót. Ott a kikötőben találkoztunk egy brazil családdal, akik Finnországban élnek, a nő angoltanárnő. És mivel volt velem egy spanyol, meg egy spanyol szakos amerikai, ezek elkezdtek spanyolul és portugálul beszélgetni, úgyhogy nem sokat értettem, de néha angolul is, és nagyon kedvesek voltak. Délután 6-kor indult az utolsó hajó, amivel haza is jöttünk. Óriási volt, mindenkinek ajánlom!

Szólj hozzá!

Címkék: utazás orosz oroszország szentpétervár peterhof

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.